12 Kasım 2019 Salı

Havsa ve İpsala Meslek Yüksek Okulları Hakkında


Trakya Üniversitesi Senatosu 'nca alınan karar gereği Yüksek öğretim Yürütme Kurulu'nun 16.03.1995 tarihli toplantısında açılması uygun görülen Havsa Meslek Yüksek okulu Muhasebe ve İşletmecilik Programları'na 20'şer olmak üzere toplam 40 öğrenci alarak 1995-1996 Eğitim­ Öğretim yılında açılmıştır. 199 8 -1999 Eğitim-Öğ­retim yılında Bankacılık ve Seracılık olmak üzere iki yeni program daha açılmıştır.

1995 yılında Havsa Belediyesi'nin Encümen kararı ile Belediye'ye ait 690 m2'lik kullanım alanı olan bina Trakya Üniversitesi'ne tahsis edilmiştir. Aynı yıl Belediye sınırları dahilinde Simit Göl mevkiinde 250 dönüm arazi Meslek Yüksek okulu binası yapılmak üzere Trakya Üniversitesi'ne veril­miştir. 25 Mart 2005 tarihinde binanın temelleri atılmıştır. Halen İktisadi ve İdari Programlar Bölü­mü ve Teknik programlar bölümüyle eğitim­ öğretim sürdürülmektedir.

İpsala Meslek Yüksek okulu'nun Trakya Üniversitesi Rektörlüğünün 18 Eylül 2002 tarihli 2 nolu kararı ile kurulmasına karar verilmiş, Yüksek­ öğretim Kurulu Başkanlığının 24 Ocak 2003 tarih ve 224 sayılı yazısı, ve 2547 sayılı yasanın 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Trakya Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak 2002-2003 eğitim-öğretim yılında kurulmuştur.

2003-2004 eğitim öğretim yılında Gümrük İşlet­me ve Endüstriyel Elektronik programları olarak topla m 59 öğrenci ile öğretime başlamıştır. 2005- 2006 Eğitim-Öğretim döneminde "Dış Ticaret Programı" açılmış olup 30 öğrenciyle uygulamaya geçecektir.1993-94 öğretim yılında ikinci öğretime baş­lanmış olup halen Teknik Programlar ve İktisadi ve İdari Sosyal Programlar olmak üzere 2 bölümde, gündüz 18 programda , ikinci öğretimde 13 olmak üzere toplam 31 programda eğitim ve öğretime devam etmektedir. Ayrıca Kültür ve Turizm Ba­ kanlığı Turizm Geliştirme Vakfı (TUGEV) ve T.Ü. Rektörlüğü Protokolü ile açılan Turizm ve Otelcilik Sertifika Programı da Yüksek okul bünyesinde yürütülmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder